Aktualności

Uwaga, Egzamin poprawkowy ze Współczesnego języka chińskiego odbędzie się: dla I roku 6 marca o godzinie 8:00 dla II i III roku 7 marca o godzinie 14:30
Pracownia Religii i Filozofii Azji i Afryki uprzejmie zaprasza na spotkanie, które odbędzie się 2 listopada (środa) o godz. 16.40 w Sali Schayera, na którym wprowadzenie pt....
Świat chińskiego uczonego w Muzeum Narodowym - wystawa poświęcona sztuce chińskiej
Serdecznie zapraszamy na wystawę „Życie wśród piękna. Świat chińskiego uczonego. Sztuka z Chińskiego Muzeum Narodowego”, poświęconą życiu i twórczości...

zobacz wszystkie »



Lidia Kasarełło

Prof. zw. dr hab. Lidia Kasarełło – absolwentka sinologii w Uniwersytecie Warszawskim. Doktorat (1989) i habilitacja (2000), prof. zw (2012) – Wydział Neofilologii UW; 2004-2009 kierownik Zakładu Sinologii na Wydziale Orientalistycznym UW; prof. UJ i wykładowca w Zakładzie Japonistyki i Sinologii Instytutu Orientalistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się dziedzinie chińskiej kultury, zwłaszcza dotyczącej literatury, teatru i sztuki Chin. Liczne stypendia i studia badawcze w Chinach, Tajwanie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Ważniejsze publikacje:

  1. Chińska kultura symboliczna. Jej współczesne metamorfozy w literaturze, teatrze i malarstwie, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 2011 (Świat Orientu).
  2. Totemy życia.. . chińska literatura poszukiwania korzeni, Wyd. Akademickie Dialog Warszawa 2000.
  3. Tian Han. U źródeł nowego teatru chińskiego, Wyd. Akademickie Dialog,Warszawa 1995. 
  4. Węzły duszy. Chrestomatia współczesnych opowiadań chińskich [Wybór, wstęp, opracowanie], Wyd. Akademickie Dialog, Warszawa 2005.
  5. „Über die Modernität der frühen Stücke von Tian Han”, in: Autumn Floods. Essays in Honour of Marián Gálik, Peter Lang, Bern, Frankfurt am Main 1998, s. 323-333.
  6. ”Grotesker Realismus und Karnevalisierung der xungen-Literatur, in: China in seiner biographischen Dimensionen . Harrassowitz Verlag, Wiesbaden 2001, s.289-299. 
  7. „Das intertextuelle Gewebe der Literatur auf der Suche nach den Wurzeln, Asiatische Studien/ Etudes asiatiques (Geneve, Zürich), Bd.52, 2, 2000, s. 349-368.
  8. “History of Modern Chinese Literature”, (Chapt. 22), in: The Modern History of China,, Kraków 2006, s.347-365. 
  9. „Funkcja kulturotwórcza nowoczesnego teatru i dramaturgii chińskiej w okresie jej narodzin.” [A Culture-Forming Function of Modern Chinese Theatre at the Initial Stage] Acta Asiatica Varsoviensia. Kultura i polityka krajów Azji, Warszawa 1991, nr 5, s. 117-147. 
  10. „Gespaltene Einheit. Parallelbildung der dargestellten Welten in der taiwanesischen Erzählenden Prosa ab Mitte der 80er Jahre“, Rocznik Orientalistyczny T.LVII, Z.2, 2004, s.143-159.
  11. „Tradycyjny teatr chiński. Modus estetyczny i socjologiczny”. Acta Asiatica Varsoviensia. (Ciągłość i zmiany),Warszawa 1989, nr 2, s. 155-179.
  12. Recepcja dramaturgii europejskiej w okresie narodzin nowoczesnej kultury chińskiej.”, Przegląd Orientalistyczny, Warszawa 1995, nr 1-2, s. 2-15. 
  13. „W poszukiwaniu tożsamości.... czyli chińska debata kulturowa (wenhua taolun) lat osiemdziesiątych.”, Przegląd Orientalistyczny, Warszawa 1999, 1-2, s. 55-62.
  14. „Literatura chińska. Okres starożytności i Średniowiecza”, w: Średniowiecze. Tom. II, z serii Historia literatury światowej, Kraków 2004, s.169-193
  15. „Literatura chińska w czasach dynastii Song, Yuan i Ming”, w: Renesans. Tom. III, z serii Historia literatury światowej, Kraków 2004, s. 413-427.
  16. „Literatura chińska w okresie dynastii Qing do 1875 r. „ [w:], Romantyzm, Tom. IV z serii Historia literatury światowej Kraków 2005, s. 294-304.
  17. „Obrazy w chińskiej kulturze dobrowróżbnej. ”Albo albo. Problemy psychologii i kultury, seria: Kultury Świata. 1/2008, s. 37-48.
  18. „Literatura chińska w XX w.”, w: Wiek dwudziesty, Tom. IX z serii Historia literatury światowej, Kraków 2008, s. 291-303.
  19. Symbolical thinking and allusion  in Soul Mountain by Gao Xingjian, [w:] China Past and Present:  New Polish Papers in Chinese Studies, Marcin Jacoby (ed), Warsaw University Press, Warsaw 2010, s. 179-191.

 

Kontakt

Zakład Sinologii
Wydział Orientalistyczny
Uniwersytet Warszawski
Krakowskie Przedmieście 1
00-927 Warszawa
tel. + 48 22 55 20 689,
+ 48 22 55 22 956 (biblioteka)
+ 48 22 55 22 955 (gabinet profesorski)
+ 48 22 55 24 229 (gabinet Kierownik Zakładu)
faks + 48 22 55 24 229

Zakład Sinologii mieści się w dawnej kamienicy Księży Misjonarzy, obok Bazyliki Świętego Krzyża, na pierwszym piętrze. 

Biblioteka Zakładu czynna w następujących godzinach:

W dniach 12-27 sierpnia biblioteka Zakładu Sinologii będzie nieczynna.

poniedziałek
9:00-15:00, 16:30 - 18:00

wtorek
9:00-13:15, 14:45 - 18:00

środa
9:00-13:00

czwartek
9:00-10:00, 11:00 - 16:30

piątek
9:00-11:30, 13:00 - 15:00

W dni wolne od zajęć biblioteka czynna jest w godzinach: 9:00 - 15:00

Biblioteczne FAQ »

Dyżury pracowników »

 
Brak pluginu Flash
Przejdź do strony Wydziału Orientalistycznego »

informacja o cookies